Fitness Man, Fitness Woman

18 Nisan 2017

542 görüntülenme

Sosyal Medya mecralarında yoğun olarak kullandığımız bu tag’lerin hakkını acaba yeterince verebiliyor muyuz?  Ne anlamlara geldiklerini biliyor muyuz? Sağlıklı bir yaşam ve doğru antrenman programını kendimize uyarlayabiliyor muyuz? Fitness Man ve Fitness Woman olmasak bile bunun uzak bir hayal olmadığını, isteyerek ve emek vererek yaşam tarzı haline getirmenin mümkün olacağını 20 yıllık spor geçmişim üzerine aldığım birçok uluslarası sertifikaya dayanarak garanti edebilirim.

Gelin hep birlikte bu işin püf noktalarını tartışalım. Akademik araştırmalar sonucu Türkiye’ de spor yapanların oranının sadece % 4 olduğu söylenmekte, bu % 4’ün içine bir hevesle spor salonlarına kayıt yaptırıp devamlılık sağlamayan üyeler de dahildir. Malesef durum oldukça vahimdir. Avrupa’da bu oran % 45-50’ler civarındadır. İskandinavya ülkelerinde ise bu oran % 70’lerin üzerindedir. Ülkemizdeki oranın düşük olmasının başlıca sebepleri ülke vatandaşı olarak spor aktivitelerinin içerisinde yer almaktan ziyade Tv karşısında seyircisi olmayı tercih etmemizden kaynaklanmaktadır. Üstelik bir spor müsabakasını izlerken bile farkında olmadan 3500-4000 kaloriler alabiliyoruz.

Oysaki  yetişkin bir insanın bazal metabolizması günde ortalama 2500 kalori kadar yakım sağlar. Spor yapan kişi ise günde ortalama 500-600 kalori harcar. Bunun üzerinde beslenme yapıldığında alınan kaloriler sonrası vucutda yağlanma baş gösterir. Hem spor yapmayan hem de bu kadar yüksek kalorileri farkında bile olmadan alan yetişkinin sağlıklı bir bedene ve ruha sahip olması pek de mümkün değildir (Şayet  genetik  bir şansa sahip değilseniz). Beslenmede önemli faktörlerden birkaçı  abur cuburlardan uzak durmak, zamansız beslenmemek, vücudu uzun saatler aç bırakmamak ve asla ama asla öğün atlamamaktır.  

Beyaz yakalı bizlerin en sık şikayet ettiği konuların başında iş yoğunluğu sebebiyle öğün atlamak gelir. Bu durum  zamanla alışkanlık haline geldiğinde  bedenimize aslında kötülük yaptığımızın farkında bile olmayız. Öğün atladığımız zamanlarda beyin bir takım sinyaller gönderir. Zamanında almam gereken besini kişi bana vermedi, bundan sonraki öğünde de  vermeyebilir/atlayabilir en iyisi ben alacağım ilk besini vücutta yedekleyeyim ve saklayayım der, işte o sırada tehlike çanları çalar ve dolayısıyla yağlanmalar başlar.  

Bedenimizin sağlıklı olabilmesi için beslenme ne kadar önemliyse (%70) spor yapmak da (%30) bir o kadar önemlidir ve ayrılmaz ikilidir. Haftada en az 3 gün spor yapan bir bireyin,  beslenmesine de maksimum dikkat ettiği taktirde hem sosyal hayatında hem de iş yaşamında başarılı olmaması mümkün değildir. Market alışverişlerinde ürünü sepetinize koymadan önce etiketinde yazan kalori, şeker oranına kaç kişi bakıyoruz ya da dostlarınızla içtiğiniz kahvelerin kalori oranlarını hiç birimiz hesaplıyor muyuz?                                                               

Keyifle içilen şekersiz bir kahvenin ( Günlük max kahve alımı kg başına 3-5 mg’dır)  herhangi bir spor aktivitesinden 20 dk. önce alınmasının metobolizmayı hızlandırdığını yağ yakımına direk etki ettiğini biliyor muyuz?  

İ.E.U’de Yüksek lisans tez konum, ‘’Sağlıklı beslenme ve sporun çalışan üzerinde tükenmişliğe etkisi’’. Hazırlamış olduğum  tez sonrası okulumu yüksek dereceyle bitirip Onur Belgesi aldım. Bu araştırmamı 1500 kişi üzerinde yaklaşık 6 ay gibi bir zaman içersinde tamamladım. Edindiğim sonuçlar sağlık ve sporu hayatına dahil eden beyaz yakalı çalışanların buyuk bir oranının şirketine bağlı, iş hayatlarında başarılı, sosyal yaşantısında mutlu; Spor yapmayan, yapamayan, zamansız ve sağlıksız beslenen çalışanların ise başarısız ve sosyal yaşamlarında mutsuz olduğu raporlarımda yer almaktadır.

Naçizane tavsiyem; Sağlıklı, enerjik, fit görünümlü ve herşeyden önemlisi daha kaliteli bir yaşam için şirketimizin bize sağlamış olduğu avantajlardan gelin birlikte faydalanalım. Spor salonunumuzu daha etkin kullanalım. Spor aktivitelerine yoğun katılım sağlayalım. (30 Nisan’da Vodafone İstanbul Yarı Maratonu var)  Yakın bir zamanda bedeninizdeki değişiklikleri sizlerde fark edeceksiniz. Bundan sonra bu mecrada daha sık yer alarak siz değerli arkadaşlarımın faydalanmaları için sağlık önerileri vermeye devam edeceğim. Kahve ve çayın yanında birlikte yapacağımız sağlıklı (yulaflı) kurabiyeler, kekler, tatlılar, protein bar ve tabi ki  yaz mevsiminin olmazsa olmazı sağlıklı dondurmalar için atölye çalışmalarımız olacak. Aktif spor yapan arkadaşlarımız için supplement kullanımı gibi bir çok konularda da yazmaya devam edeceğim.

Beni izlemeye devam edin :)

Spor ve Sağlıkla kalın

Emre Turan

IFBB Pro. The Personal Coach,Personal Training,The Supplementist

 

         

 

 

 

 

Yorum Yaz

Aşağıdaki formu doldurarak yorum bırakabilirsin. Kişisel bilgilerin başkalarıyla paylaşılmaz.

Yorumun gönderiliyor. Sayfayı kapatmamalısın.
Captcha

Yorumlar

Aslıgül Yaymaz
16 Nisan 2017 12:39
Çok doğru bir analiz olmuş 👍👍👍

Meziyet Erdoğan
16 Nisan 2017 09:18
Seni gönülden tebrik ediyorum Emre. Bilgilendiren hemde kolay anlaşılan akıcı yazın için.Tebriğin yanı sıra teşekkür de ediyorum bilgilendirdiğin için. Seni çok başarılı buldum bu konuda. örn.Spordan önce içilen kahvenin yağ yakımına katkısı olduğunu bilmiyordum ve hoşuma gitti. Teşekkürler :)

Zehra meng
13 Nisan 2017 19:52
Tebrikler çok doğru spor şart maalesef yapmiyor bahanelere siginiyoruz ama artık buna bir şok verme vakti :) yazdıklarını dikkate alicam:)