Röportaj

Red Team'in Lideri Altuğ Aslan ile Röportaj

23 Haziran 2016

2036 görüntülenme

Belgin: Merhaba Altuğ,seni daha yakından tanıyabilir miyiz ?

A.Aslan:Merhaba,36 yaşında,evli ve 8 yaşında bir erkek çocuk babasıyım. Aslen Karadenizli olmama rağmen ailemin devlet memuru olması nedeni ile doğup büyüdüğüm şehir Ankara. Sadece 4 yıl üniversite eğitimi için Ankara’dan ayrılıp Eskişehir’de yaşadım.

Belgin: Vodafone’da kaç yıldır çalışıyorsun ? Hangi bölümlerde ve görevlerde çalıştın ?

A.Aslan:12 yılı aşkın süredir Vodafone’da çalışıyorum. Bireysel Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi olarak başladığım görevimde Teknoloji Servisleri Müşteri Temsilcisi,Takım Liderliği ve Supervisor görevlerinde bulundum. 2012 yılında Red Team Supervisor olarak  bölge operasyonlarını yönetmeye başladım. 2013 yılında organizasyon değişikliği nedeni ile doğup büyüdüğüm şehir Ankara’yı bırakıp İstanbul’a geldim. Red Team Supervisor olarak devam ettiğim görevimde tüm Türkiye operasyonundan sorumlu olarak çalışmaya başladım. 

Belgin:Müşteri Temsilcisi olmak isteyen kişilere tavsiylerin nelerdir ? Nasıl özelliklere sahip olmaları gerekli ?

A.Aslan: Bir Müşteri Temsilcisinini öncelikle çok iyi bir dinleyici ve sabırlı olması gerekir. Müşterinin talebini veya sorununu doğru anlayabilmeli ve çözüm sunabilmelidir.Müşteri Temsilciliği dışardan çok kolaymış gibi  gözüken ama aslında zor bir meslektir. Çalışma süreniz boyunca çağrılarda veya bire bir görüşmelerde farklı durumlarla karşılaşabilirsiniz fakat sakin ve sabırlı olmanız gerekmektedir. Sabırlı olmak,sakin olmak ve çözüm odaklı yaklaşmak gibi özellikleriniz bir süre kişisel özelliklerinize eklenecektir.

Müşteri Temsilciliği yapan bir kişi özellikle hizmet sektöründe müşterinin ihtiyacını çok iyi anlama ve çözüm bulma konusunda eşsiz bir tecrübeye sahip olur. Bu tecrübe ona kariyerinin ilerleyen dönemlerinde mutlaka artı değer sağlayacaktır.

Vodafone Küçükyalı Dijital Operasyon Merkezi -Haziran 2016

 

Belgin:Bir Supervisor'un bir günü nasıl geçer ? Kısaca anlatabilir misin?

A.Aslan:Yönettiğimiz operasyonlara göre değişiklik gösterse de güne sabah erken saatte başlayıp, geç saatlere kadar devam edebiliyoruz. Müşteri ihtiyaçları , problemleri  mesai saati dinlemiyor .

Güne sabah bir gün önceden kalan veya takip etmemiz gereken konular var ise onları planlayarak başlıyoruz. Aylık veya haftalık olarak rutin yapmamız gereken raporlama işlerimiz var ise onları gün içerisine uygun saat dilimlerine göre planlıyoruz. Gün içerisinde gelen talep ve şikayetlerin yönlendirilmesi, ekibin günlük iş planının kontrolü, ekip üyelerinin taleplerinin ve performanslarının takibi gün içinde mutlaka iş planımızda olan konu başlıkları oluyor. Bunların dışında  eğer bir proje grubunda üye iseniz veya sorumlu olduğunuz bir proje konusu var ise toplantı, çalışma grubu gibi ekip çalışmalarının olduğu zamanlara da vakit ayırmanız gerekmekte.

Belgin: Red Team kaç kişiden oluşuyor ? Kaç bölgede hizmet veriyor ? Müşteri Memnuniyeti senin için ne anlam ifade ediyor ?

A.Aslan: Red Team Türkiye'nin farklı şehirlerinde kalabalık bir ekiple destek vermektedir.Hizmet verdiğimiz müşteri bazı en önemli müşteriler ve beklentileri de kaliteli hizmet olduğundan Müşteri Memnuniyeti bizim için çok önemli. Verdiğimiz hizmette odak noktamız  en iyi müşteri deneyimini yaşatmak ve Vodafone’a olan bağlılığını arttırmak. Bunun için müşteri nerede destek istiyor ise hizmet vermeye çalışıyoruz.İnşaat şantiyelerinde, özel yatlarında, evlerinde, işyerlerinde, hatta yol kenarında bile müşteriye destek verebiliyor, cihazı ile ilgili işlemleri yapabiliyoruz. Müşterinin iletişiminin kesilmemesi, Vodafone ile her zaman destek alabileceğini biliyor olması, bize güvenmesi iş sonuçlarımıza da olumlu etki etmekte. 

One Vodafone Haliç Kongre Merkezi Yöneticimiz Burcu Tur ve tüm ekip - Mayıs 2016

Belgin: Vodafone dijitalleşmeye liderlik ediyor, senin bu konudaki fikirlerin nelerdir ?

A.Aslan : İşimiz teknoloji odaklı olduğu için dijitalleşme konusuna ekip olarak çok önem veriyoruz. Teknoloji kullanımı özellikle sahada işimizi çok daha hızlı yapmamızı ve müşteriye  mükemmel deneyim yaşatmak konusunda bizlere destek sağlıyor. Teknoloji yardımı ile müşterilerin telefonlarında yaşadıkları problemleri hızlıca çözebiliyoruz. Mobil internet bağlantısı ile cihazların Vodafone şebeke sinyali alan heryerden yazılım güncellemesi ve verilerinin kişiye özel bulut saklama alanlarına yüklenmesini sağlayabiliyoruz.

Örneğin her yıl Vodafone Red için çok önemli olan Alacatı Fishing de yarışmacılara teknik destek sağlayarak, katılımcı tüm teknelere WI-FI Modem Kurulumu, M2M cihaz kurulumlarını gerçekleştirerek yarışlar boyunca  teknelerin kesintisiz olarak internete bağlanmasını, yarış esnasında çektikleri fotoğraf veya videoların takipciler ile paylaşımını sağlıyoruz.

M2M cihazları ile teknelerin  yarış alanı dışına çıkıp çıkmadığı,doğru alanda olup olmadığını kontrol edebiliyoruz. Alaçatı Fishing Fest'de dijitalleşme ile tamamen alakasız gözüken balıkçılık alanında yarışmacılara ve yarışma komitesine çok büyük kolaylık sağlayabiliyoruz.Bunun dışında kendi ekibimi yönetirken mobil cihazlarımızda  araç takibi yaparak acil taleplerde en yakın kişiyi talebe yönlendirebiliyoruz. Bu da dijitalleşmenin bizim için sağladığı en önemli kolaylıklardan biri.

Alaçatı Fishing Fest - Ekim 2014

Belgin:İşine olan katkılarından bahsedebilir misin ? Yeni fikirler ve öneriler sunmaktan hoşlanan bir lider misin? Ekibini de bu yönde teşvik eder misin?

A.Aslan :Her an teknolojinin geliştiği, rekabetin kıyasıya olduğu telekomünikasyon pazarında fark yaratabilmeniz için mutlaka yeni fikirlerle rakiplerinizden farklı bir hizmet sunmanız gerekmektedir. Bu şirkette başladığım günden bugüne hep daha iyi nasıl yapabiliriz odaklı çalışmayı seçtim. Kabul gören  gerçekleştirdiğimiz bir çok önerimiz oldu. Ama bunlardan benim için  en önemlisi Vodafone’un Türkiye’ye ilk geldiği zaman marka değişim süreci ile ilgili önerimin değerlendirilerek  çalışma grubuna dahil olmam ve Telsim’den Vodafone’a geçiş sürecinde marka değişim çalışmalarına katkı sağlamamdı. Bu deneyim önerilerinizle işinize katkı sağladığınızda sizin de mutlu olmanızı ve daha motive çalışmanıza bir örnek olmuştur benim için.Gerçekleşebilecek önerilerin değerlendirilmesinin ekip ve bireysel  motivasyona olumlu katkı sağlayacağına inanmış biri olarak ekibim ile de yeni fikirler konusunda her zaman toplantılarımızda , sohbetlerimizde konuşup değerlendirmeler yaparız.

Vodafone Küçükyalı Dijital Operasyon Merkezi - Haziran 2016

Belgin: Meslek hayatında  yaşadığın bir anını bizimle paylaşabilir misin ?

A.Aslan : Bir çok anımız  var benim ve ekibimin ama bunlardan bazıları gündelik yaşamın içinde neleri değiştirebildiğimiz ile ilgili  olduğu için iki tane  ilginç anımızı da paylaşmak istiyorum.

Bir müşterimiz  Gebze- Harem  minibüs hattında şoför olarak çalışmakta, gün boyunca tüm iletişimini  telefonu ile yapmakta, sabit bir yerde olamadığı için randevu organize edemediğimizden kendisine telefonu ile ilgili yaşadığı problem için destek sağlayamıyorduk. Alternatif bir çözüm olarak müşteri ile irtibata geçen arkadaşımız  kendi aracını bırakarak uygun bir yerde müşterinin minibüsüne binerek yolculuk esnasında cihazının yedeklemesini, yazılım güncellemesini gerçekleştirdi ve  cihazını sorunsuz olarak kullanmaya devam etmesini sağladı. İşlemler tamamlandıktan sonra yolda indi, bir başka arkadaşımız O’nu bulunduğu yerden alarak başlangıç noktasındaki kendi aracına kadar götürdü ve diğer müşterilerimizin randevularını da gerçekleştimeye devam ettik.

Karda kışta hizmet veren Vodafone Red Team ekibimiz... 

Buna benzer çeşitli hikayelerimiz var tabiki ama bizim için en önemlilerinden biri olan ve gerçekleştiren arkadaşımızın Vodafone Hero olmasını sağlayan VIP müşterimizin numara taşıma işlemi sırasında simkartını Türkiye’de unutup Rusya’ya iş seyahatine gitmesi, bunun üzerine bizim 24 saat içinde yedek simkartı müşteriye özel kargo ile  geçiş zamanından  önce ulaştırıp tanımlamayı yaptırmamız ve ilk defa Vodafone’u deneyimleyecek bir VIP müşteriye kesintisiz iletişim ve mükemmel müşteri deneyimini yaşatmamız olmuştu.

Benim ve ekibimin en büyük hedefi Vodafone müşterisine kesintisiz iletişimi sağlayabilmek, dijitalleşmenin insan hayatına getirdiği kolaylıkları anlatarak mükemmel müşteri deneyimini sağlayabilmek olmuştur .

Belgin:Yöneticiler ekibinin gelişimine nasıl katkı sağlayabilir?

A.Aslan:Bana göre ekip bir orkestra, her ekip üyesi orkestranın bir  parçasıdır. Ekipteki üyelerin orkestranın her parça çalışında rutin bir döngü içinde işini yapması zamanla çalmaktan sıkılması anlamına gelir. Bu da çalınan şarkının günden güne daha kötü icrasına sebep olur. Bu durumda ekip üyelerinin kendilerini geliştirerek  çaldıkları müzk aleti ile ilgili yeni denemeler yapması, farklı yorumlar ile parçayı çalması hem müziği geliştirir hem de kişinin kendisini.

Her çalışan bana göre “ Hiç ayrılmayacak gibi çalışmalı, yarın ayrılacakmış gibi de kendini geliştirmeli ve daha iyisine de ulaşmaya çabalamalıdır.” Ekibimin de bu yönde gelişim sağlaması için kişisel bazlı koçluk ile kendilerini hedeflerine göre  gelişim göstermeleri gereken alanlar konusunda yönlendirmeye çalıştım bugüne kadar .Gururla söyleyebilirim ki  bir çok ekip arkadaşımın kariyerlerinde terfi  veya  yeni bir iş kolu konusunda destekledim ve başarılarına da şahit oldum.

Red Team ekibi...

Belgin:Ekibine katılacak kişileri seçerken hangi özelliklerine dikkat edersin ?

A.Aslan:Çözüm  odaklı olması, pozisyon gereği yapılan işin veya hizmetin kaliteli olması, müşteri beklentilerini karşılayabilecek iş bilgisine sahip olması veya  bununla ilgili gelişime  açık olup, eksikliklerini tamamlamaya çaba gösterip göstermemesi , sonrasında şirkete ve işe bağlılığı , iletişim yönünün kuvvetli olması benim için en önemli kriterlerdir.

Belgin: İş dışında neler yapmaktan hoşlanırsın? Hobilerin var mı ? Oğlunla nasıl vakit geçirirsiniz ?

A.Aslan :  En büyük hobim lise yıllarımdan beri  ara ara devam eden müzik çalışmalarım. Amatörce de olsa bir bateristim ve yine şirket içinde oluşturduğumuz müzik grubumuz ile fırsat buldukça toplanarak  müzik yapmaya çalışıyoruz.  Özellikle bir rock müzik dinleyicisi olarak her fırsat bulduğumda , boşluklarımda kulaklığımı takarak Spotify üzerinden sevdiğim müzikleri dinliyorum. Hatta bunu oğluma da aşıladım sanırım. Müzik zevki  benimkine yaklaşmaya başladı. Son dönem favorisi  Model grubunun şarkılarını ezbere söylemeye başladı.

Vodafone Cops Fest'de konserde bateri çalarken - Eylül 2015

Tabiki Vodafone Red ile de sevdiğim sanatçıları Harbiye Açıkhava Konserlerinde canlı dinlemenin tadı bambaşka oluyor. En son hayranı olduğum Şebnem Ferah ve orkestrasında olan bana göre Türkiye’nin en iyi bateristlerinden biri olan Aykan İlkan’ı bu sene de canlı dinlemek çok güzeldi.

Oğlum 8 yaşında ve ilgi alanları dönemsel değişkenlikler gösterebiliyor. Sıkı birer Galatasaray taraftarı olarak fırsat buldukça maçlara gitmeye çalışıyoruz . Bunun dışında  okul ve işten fırsat buldukça beraber tablet ,telefon ve Play Station ile oyunlar oynuyoruz.  Her ne kadar ikimiz de Galatasaray taraftarı olsak da akıllı stadımız Vodafone Arena’ya da gittik ve hayran kaldık. 

Nisan 2016'da Çağrı Merkezi Supervisor arkadaşım Taner Üçler ile Vodafone Arena'da ...

Belgin:İş hayatına yeni başlayanlar için öneriler nelerdir? Kariyer yapabilmek için en çok hangi özelliklerini ön plana çıkarmaları gerekli?

A.Aslan: Bugüne kadar çevremden gözlemlediğim ve kendi tecrübelerimle  şunu şöyleyebilirim ki ; Eğitimini aldığınız alanda Türkiye’de beklentilerinize uygun iş bulmak gerçekten zor olabiliyor. Çok alakasız bir alanda çalışmaya başlayabiliyorsunuz. Çalıştığınız alan sizi mutlu ediyor ise kendinize o alan için yatırımlar yapmanız gerekir. Sizi ön plana çıkartacak, diğerlerinden farklı olmanızı sağlayacak yenilikler getirerek başarılı bir performans çizmeniz kariyerinizde doğru adımları atmanızı sağlayacaktır. Çalıştığınız alanda kendinizi gösterebilmeniz için hedeflediğiniz pozisyona doğru aranan nitelikler için yatırımlar yapmalısınız.

Örneğin yönetici olma hedefiniz var ise öncelikle işinizde uzmanlaşarak yönetimsel yetkinliklerinizi  geliştirmeye odaklanmalısınız. Doğru bir rol modeliniz ve hedefiniz olmalı. Çalıştığınız ortamda sizin gelişiminize destek sağlayacak , sizi yönlendirecek bir yöneticiye de sahip olursanız hedeflerinize ulaşmak için yolunuz daha kolay olacaktır.

Yöneticimiz Selçuk Kılınçaslan ile... 

Eğer bir yazılım geliştirici olma hayaliniz var ise  mutlaka teknik olarak gerekli eğitimleri ( Örn: SQL, C+ VS )  dış veya iç kaynaklardan almalısınız. Yüzlerce saat belki kendinizi geliştirmeye vakit ayırmalı ve tecrübe sahibi olmanız gerekir. Ne kadar çok test yaparsanız o kadar tecrübe kazanırsınız.

Önemli olan yaptığınız işi severek yapıyor olmanız ve daha iyi nasıl yapabilirime odaklanarak  o işle ilgili teknik donanımlara sahip olmanızdır. Yaptığınız işte ne kadar başarılı olursanız , bir sonraki hedefinize ulaşmada kendinizi de motive ederek çaba gösterebilirsiniz.

Belgin:Röportajımıza katıldığın için teşekkür ederiz Altuğ, başarılarının devamını dileriz. 

Oğlum Demir ile... 

Yorum Yaz

Aşağıdaki formu doldurarak yorum bırakabilirsin. Kişisel bilgilerin başkalarıyla paylaşılmaz.

Yorumun gönderiliyor. Sayfayı kapatmamalısın.
Captcha

Yorumlar

ONUR REYHAN
3 Temmuz 2016 12:23
Çok doğal ve içten bir röportajdı. Azminiz ve önerileriniz örnek alınmaya değer. Başarılarınızın devamını dilerim.

Ahmet Hilmi ŞENTÜRK
28 Haziran 2016 12:38
Başarılar dilerim.

neslihan karakaya
27 Haziran 2016 14:42
Çok güzel bir röportajdı.Başarlarınızın devamını dilerim :)

Dilara Akyol
27 Haziran 2016 08:59
Altuğ Aslan Bey başarılarınızın devamını diliyorum

Nafiye İnan Ardal
25 Haziran 2016 20:43
Çok doğal ve içten bir röportajdı. Azminiz ve önerileriniz örnek alınmaya değer. Başarılarınızın devamını dilerim.

Serkan köksel
25 Haziran 2016 08:55
Başarılar :)))

rafet erdoğdu
24 Haziran 2016 18:28
başarılar.

Nilüfer Yavuz
24 Haziran 2016 17:39
Başarılar :)

sercan dogmus
24 Haziran 2016 17:18
Altuğ Aslan By öncelikle başarılarınızın devamını diliyorum, çok zevkli bir röportaj olmuş. Ayrıca başarılarınızın özel bir sırrı varsa bizimle paylaşmanızı rica ediyoruz :)

Elif TAŞSÜMER
24 Haziran 2016 16:54
Keyifli bir röportaj olmuş, başarılarınızın devamını diliyorum.